Bunga- bunga cinta

Disebabkan mak saya tiada di rumah ketika ini, tugas menguruskan bunga- bunga beliau di halaman rumah diambil oleh saya–cuma siram sahaja.hee–

Rupa-rupanya, banyak juga spesies-spesies bunga yang saya sendiri tidak tahu namanya apa. Bermacam-macam warna, rupa bentuk , characteristic ..

 **bunga oren yang sesuai letak kat sepanjang jalan nak masuk ke rumah, bunga purple yang kembang elok waktu pagi, bunga lavender ( saya rasa je.he) dan pokok pisang yang ada bunga cantik bangat**

**  bunga rumput kecil yang comel…saya rasa sesuai untuk rumah yang temanya ala inggeris**

** ini lah bunga yang sesuai dipanggil bunga-bunga cinta..he.bentuknya macam butterfly pun ada, tapi macam bentuk love pun ya juga..sesuai kalau letak di pasu gantung–sungguh memandai-mandai.he–**

**sudah lupa namanya apa.tapi bunga ni cuma kembang pada waktu pagi..seri kembangan?**

** yang ini bunga hiasan yang selalunya orang buat landskap..tapi kadang-kadang mak saya ambil dan letak dalam pasu di ruang tamu..kecuali yang bunga merah kecil-kecil tu, rasanya cuma sesuai letak di luar rumah–bunga letup-letup–**

Semuanya bagi saya cantik-cantik belaka..

SubhanaAllah! Maha Suci Allah, sebaik-baik Pencipta!

p/s: maaf atas kualiti gambar yang kurang berkualiti, kerana kekurangan skill oleh jurugambar yang tidak bertauliah ini.hee

About aqalbu


5 responses to “Bunga- bunga cinta

  • aqalbu

    laman rumah saya biasa je, bunga api..xde tema pun, tema campur2..suka-suka

  • Lily

    saya suka bunga letup2 tu. dah lama tak jumpa. haha.

    *tp saya lg suka bunga sunflower. teringin sgt nak tanam dpn rumah. rumah sewa. =)

    • aqalbu

      nanti mai la pahang, cik lily..boleh main bunga letop2 tu..hehe..bunga sunflower mbe bleh didapati di fak pendidikan upm..haha,boleh ler tanam pasni..tapi cepat layu ler..masa tgh kembang tu memamg cantik bangat=)

  • Mama AA's

    pinjam gambar bunga bwh sekali tu… apa namanye ye? lama dah cari… senang x jaga? n perlu ke letak kat tmpat teduh jek? mean tahan panas x?

    • aqalbu

      Mama AA’s, boleh2, xde masalah..em,nama tu tak pasti la kak.. tapi senang je jaga.kalau kat umah, yg bunga kuning tu mak saya cuma tanam atas ground , ada sikit2 shade pun dah boleh hidup. kalau yg bunga kecik2 merah tu tanam dalam pasu, expose kat matahari pun ok je tengok..siram macam biasa..he=)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: