Mari Berkenalan 2

Mari berkenalan dengan`mereka’ melalui al-Furqan kita..

Few keys about Jewish character based on Ever-Glorious Qur’an

1)Ruthless Hearts Reaching The Peak of Barbarity and Brutality

israel-trophy-dead“Kerana mereka melanggar janjinya..Kami kutuk mereka dan jadikan hati mereka keras membatu.Dan mereka juga suka mengubah perkataan Allah dari tempatnya…”

al-Maidah-Ayat 13

“Dan mereka berkata,hati kami tertutup.Tetapi sebenarnya Allah telah mengutuk mereka kerana keingkaran mereka.Maka sedikit sekali mereka yang beriman..”

al-Baqarah-Ayat 88

2)Professional in Falsification, Pervesion, and Controversy

ehud-barak

Orang-orang yahudi itu amat suka mendengar berita-berita bohong dan amat suka mendengar perkataan lain yang belum pernah datang kepadamu.Mereka mengubah perkataan (Taurat) dari tempatnya…”

al-Maidah-Ayat 41

3)Treachery and Breaking Promises

images2

“Iaitu,orang-orang yang kamu telah mengambil perjanjian dari mereka,namun sesudah itu , mereka mengkhianati janjinya pada setiap kali,dan mereka tidak takut akan akibatnya”

al-Anfal-Ayat 56

4)Deep rooted Cowardice and Submission to Powerful Opponents

israel-army

“Mereka sekali-kali tidak akan membuat mudharat kepada kamu,selain gangguan-gangguan celaan sahaja,dan jika mereka berperang dengan kamu,pastilah mereka berbalik melarikan diri ke belakang.Kemudian mereka tidak akan mendapat pertolongan”

Ali I’mran-Ayat 111

“Mereka itu tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kawasan yang berbenteng atau di balik tembok…”

al-Hasyr-ayat 14

Tak susah sebenarnya mencari persamaan mereka dengan apa yang diceritakan dalam al-Quran..

Kejam,mungkir janji,penipu,penakut.Semuanya serupa dengan apa yang ada dihadapan mata kita..

Tetapi,adakah `character’ kita, Muslim ini menepati gambaran yang diceritakan dalam al-Quran?

Sabar, pemurah, berani, berhikmah…adakah semuanya itu yang kita miliki pada hari ini?

Sungguh, kebangkitan mereka kaum Yahudi adalah kerana jatuhnya kita yang Muslim ini dalam menjunjung ajaran KitabNya dan kegagalan kita menghidupkan jiwa dengan Islam yang sebenar..

Kembalilah wahai muslim kepadaNya!

Sumber: Disunting dalam buku The Battle of Existence,by Dr Abd As-Sattar Fat-halla Sa’id

About aqalbu


3 responses to “Mari Berkenalan 2

  • Iqa

    Israel sudah terang terangan dikutuk dalam Al-Quran.
    Rasanya tindakan Zionis dulu tak kejam la kan? kan?
    (maksudnya masa pembunuhan beramai2 tu, yg holocust klu tak silap)

    p/s: betulkan klu salah

    aqalbu: holocaust tu kalau nida tak silap pembunuhan beramai-ramai bngsa yahudi oleh nazi jerman..n ada manipulasi fakta supaya dunia bersimpati dgn bngsa diorang sampaikan jumlah kematian yg diwarwarkan 6 juta lebih..rejim zionis pulak,ialah rejim yg terbentuk dgn matlamat mencari kwsn baru utk penubuhan negara bngsa Yahudi,Israel..(sebab Eropah pun tak nak terima bangsa Yahudi)..so dlm proses nak tubuhkan negara Israel tu,macam2 la zionis buat..n nida rasa dari dulu zionis kejam..
    wallahualam..
    p/s:ada pembetulan or penambahan fakta,dipersilakan….

  • rainiey152

    nida.. try bace nih.. tentang nazi jerman & yahudi.. ni pndgn ustaz Asri ler.. hehe.. http://drmaza.com/home/?p=542

    nida.. boleh tambah.. al-maidah:21-26. kisah penakutnye Yahudi.. ayat 24 – Mereka berkata: Ya Musa, kami tidak akan masuk ke dalamnya selama-lamanya, selagi mereka masih ada di dalamnya, sebab itu pergilah engkau bersama Tuhanmu, lalu perangilah mereka dan kami duduk di sini..

    nida.. bestnye kalau kite boleh borak.. ade sumthing.. huhu.. mmg offline ke meebo awak?

    aqalbu: thanks,miss rainiey..aha,meebo tu hiasan jer..kihkih

  • Iqa

    Jap2.. Zionis = nazi?
    zionis = yahudi?

    Konpius jap. Tapi maksud ayat tu, tentera nazi tak kejam sbb bunuh yahudi. Kiranya apa yg yahudi buat skang lg kejam dr nazi dulu kan? kan?

    aqalbu: apa yg nida baca,zionis memang bukan nazi.(Nazi ni=anti semitic/anti yahudi)
    rejim zionis ni gerakan yg terdiri dari org2 yg berbangsa yahudi…
    walaupun camtu,tak semua bangsa yahudi adalah zionis..sebab kat israel pun ada bangsa yahudi yg tak sokong zionis sebab perjuangannya ada tersasar dari kitab Talmud(kitab pegangan Yahudi)..n ada juga bangsa yahudi yang agamanya Islam..
    dalam al-Quran ,kutukan terhadap Yahudi tu khusus utk majoriti org yahudi yg sikapnya teruk,walaupun ada juga yang baik dan beriman pada Allah..

    hurm..walaupun nazi bunuh org yahudi yg dianggap jahat,tindakan tu tetap tak dihalalkan n dikira sebagai kejam..n actually,zionis ni tiru pembunuhan yg nazi buat kat bangsa dorang untuk hancurkan umat Palestin..so ,sama2 kejam..cuma kejam nazi tu kena la jugak kat tempatnya sebab memang bangsa yahudi,bangsa yg berbahaya..
    wallahualam,,(cewah..cam ustazah pulak)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: